Звіт
керівника закладу освіти за 2022-2023 н.р.
Звіт
керівника закладу освіти перед колективом та громадськістю
за 2020-2021 н.р.
У 2020-2021 навчальному році вся діяльність педагогічного та учнівського
колективів школи була спрямована на реалізацію законів України «Про освіту»,
«Про повну загальну середню освіту», упровадження Державних стандартів початкової, базової й повної загальної освіти.
Метою навчання в школі є розвиток, виховання і соціалізація особистості, формування її національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення й поведінки, творчих здібностей, дослідницьких умінь і навичок, здатності до самовдосконалення й навчання упродовж усього життя.
Сьогодні ми підбиваємо підсумки роботи закладу освіти за 2020-2021 навчальний рік – рік напруженої праці, творчих здобутків, нових відкриттів. Ви знаєте, що відбуваються зміни у сфері формування змісту середньої загальної освіти – перегляду та оновлення навчальних програм, підручників, усього навчально-методичного комплексу, необхідного для успішного функціонування та розвитку сучасної школи.
Як керівник закладу освіти, протягом звітного періоду, у своїй роботі керувалась Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу працівників закладу освіти. У 2021 році змінився засновник закладу освіти, у зв’язку з чим назву нашого закладу було змінено на Нижньоворітський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Нижньоворітської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області, затверджено новий Статут, виготовлено нову печатку та штамп закладу освіти.
- Управління закладом
У 2020/2021н.р. функціонування освітньої системи було спрямовано на реалізацію пріоритетних завдань, визначених законами України «Про освіту», "Про освіту" від 05.09.2017 року №2145-VІІІ, «Про повну загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778, Державного стандарту початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018№ 87, Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 №24, з урахуванням вимог Концепції профільного навчання в старшій школі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2009 № 854 «Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі», «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01, власного Статуту, забезпечує одержання учнями загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів.
Головним завданням та основними напрямами роботи закладу освіти у 2020/2021 н.р. були наступні:
- виховання здобувачів освіти у дусі національно-патріотичного спрямування і створення умов для забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти; для реалізації індивідуальних творчих потреб;
- пошук і відбір творчо обдарованих і здібних дітей; удосконалення системи роботи з професійної орієнтації учнів; професійного розвитку педагогів;
- формування предметних компетентностей з метою їх належної підготовки до участі у зовнішньому незалежному оцінюванні.
- становлення у здобувачів освіти цілісного, наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетенстності.
У 2020/2021 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, упровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків, подальше впровадження профільної старшої школи.
Керівництво, підвищення якості та ефективності внутрішньошкільного управління забезпечувалося документами планування роботи: Освітньою програмою закладу освіти, перспективним, річним, робочим навчальним, місячним та тижневим планами.
Принцип доцільності й оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих у ході внутрішньошкільного контролю. Щотижня проводилися адміністративні наради. Було проведено 9 засідань Педагогічних рад. Управлінські рішення доводилися до відома педагогічного колективу та технічного персоналу заступником керівника закладу освіти.
Протягом 2020-2021 н.р. дирекцією закладу освіти здійснювалася контрольно-аналітична діяльність. Було проведено директорські контрольні роботи в ІІ семестрі з математики та української мови – 2-4 кл., з математики та української мови – 9, 10 кл., видано відповідні накази по школі. За планом контролювалося ведення класних журналів, журналу індивідуального навчання, журналу ГПД та відвідування закладу освіти учнями.
- Аналіз структури і мережі закладу освіти за минулий навчальний рік. Збереження контингенту
На початок 2020/2021 року у закладі освіти навчалося 185 учнів. Укомплектовано 11 класів, середня наповнюваність класів – 17 учнів. Школа І ступеня – 4 класи, школа ІІ ступеня – 5 класів, школа ІІІ ступеня – 2 класи. Аналіз причин руху учнів свідчить, що переважна більшість переводів зумовлена зміною місця проживання родини і пов’язана з переїздами. Основними заходами із збереження контингенту учнів в 2020/2021 навчальному році були: - контроль відвідування учнями навчальних занять;- організація навчання за індивідуальною формою (1 учень), - організація екстернатної форми навчання (1). На основі поданих заяв 31 травня 2021 року зараховано до 1 класу 2020-2021 н.р. 15 учнів.
Уже не перший рік поспіль на базі нашого закладу освіти навчалися діти з різних областей, які відпочивають у Воловецькій філії Закарпатського еколого-натуралістичного центру «Арніка» у І семестрі.
У цьому навчальному році працювала група подовженого дня, яку відвідувало 30 учнів 1-4 класів. Усі діти, які відвідували ГПД, були охоплені гарячим харчуванням (як правило за батьківський кошт), дотримувались режиму роботи.
Безкоштовним гарячим харчуванням протягом навчального року було охоплено у середньому 14 учнів, у яких сім’ї перебувають на обліку в управлінні соціального захисту населення згідно Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».
Імідж закладу освіти – це поєднання 3-х складових:
високі показники успішності учнів-випускників при складанні ЗНО;
високий професіоналізм та педагогічна майстерність педагогічного колективу закладу освіти;
потужна матеріально-технічна база.
- Кадрове забезпечення
У 2020-2021 н.р. штатними працівниками заклад освіти був забезпечений на 100%.
Чисельність працівників закладу освіти становить: педагогічних працівників – 21, в тому числі практичний психолог (0,5ст.) – 1, вихователь ГПД (0,5ст.) – 1, техпрацівників – 10. У зв’язку із закінченням строку трудового договору 28 травня 2021 року було звільнено вчителя-сумісника, вчителя історії Кузіва Я.В., вчителя географії Коваль К.В.
Розстановка педагогів та розподіл їх тижневого навантаження здійснюється відповідно до фахової освіти та їх кваліфікації з погодженням Профкому закладу освіти.
Атестація педагогічних працівників 2020-2021 н.р. проводилася згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників та планом заходів з проведення атестації вчителів закладу освіти.
Отже, на кінець навчального року у закладі освіти працює такий кадровий склад:
13 вчителів мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;
5 вчителів - кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»;
1 - кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»;
9 вчителів – педагогічне звання «старший учитель»
- Методична робота
Методична робота у закладі освіти – спеціально організована діяльність педагогічного колективу, що створює умови для підвищення майстерності педагога.
Методична робота спонукає вчителя до роботи над підвищенням свого фахового рівня, сприяє збагаченню педагогічного колективу педагогічними знахідками, допомагає молодим учителям переймати майстерність у більш досвідчених колег.
Згідно з Річним планом роботи закладу освіти на 2020-2021 н.р. педагогічний колектив працює над проблемним питанням: «Впровадження інноваційних методів на основі компетентнісного підходу до навчання та виховання».
- Аналіз результативності освітнього процесу
За 2020/2021 навчальний рік зроблені суттєві кроки щодо підвищення якості навчання згідно із вимогами сучасного суспільства. Освіта вважається якісною, коли її результати відповідають меті. Протягом навчального року вчителі закладу освіти проявляли належний рівень професійної підготовки, здійснювали педагогічну діяльність, забезпечували результативність та якість своєї роботи, відповідно до нормативно-правових актів, наказів та інструкцій Міністерства освіти та науки України. Також удосконалили, впровадили в освітній процес дистанційну форму навчання. Як результат за підсумками річного оцінювання за високі досягнення у навчанні Похвальними листами нагороджено 19 учнів школи. Також наші учні постійно беруть участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових предметів, але так як проведення олімпіад було у цьому році відмінено, то учні активно взяли участь у онлайн-олімпіадах «На урок». Відзначено дипломом І ступеня з української мови ученицю 9 класу Півкач Ніколіну, дипломами ІІ ступеня учнів 7 класу Белю Мирославу та Папіш Інну, дипломом ІІ ступеня з географії Бірковича Юрія та дипломом ІІІ ступеня з географії Суслу Світлану.
Активну участь учні закладу освіти брали у різноманітних конкурсах, а саме:
«Захисники України: історія та сьогодення», «Малюнок, вірш, лист до мами», «Новорічна композиція», «Воскресни, писанко!» та інші. Переможців було відзначено Грамотами та Подяками закладу освіти.
Головна мета виховної роботи у 2020/2021 навчальному році – формування громадянина-патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини.
Протягом року питання виховної роботи розглядалися на нарадах при директорі, засіданнях педагогічної ради, на засіданнях Ради профілактики, батьківських зборах. З метою досягнення більшої ефективності виховної роботи класні керівники працювали сумісно зі шкільним психологом, проводячи тестування, діагностику, вивчаючи індивідуальні особливості учнів.
Виховні заходи, що проводились класними керівниками протягом 2020/2021 навчального року, були різноманітними, відповідали віковим особливостям учнів, сприяли розвитку творчих здібностей та ініціативності школярів.
Хочеться відмітити успішну роботу літнього табору «Юні творці», який функціонував з 01 червня по 11 червня 2021 року під керівництвом педагога-організатора Стасик Н.І. Окрема подяка всім вчителям, які активно долучилися до роботи у літньому таборі.
Слід відзначити роботу вчителя інформатики Ковальської Г.М. по наповнюванню сайту закладу освіти, адже на сайті постійно, вчасно, ілюстровано висвітлена робота, яка проводилася у закладі освіти протягом навчального року.
- Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм
У 2020-2021 н.р. безпечне проведення освітнього процесу здійснювалось згідно положення про організацію роботи з охорони праці. Учні та вчителі дотримуються вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності з учнями та інструкцій з охорони праці для вчителів.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із головних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу освіти. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, сплановані заходи. Дирекцією закладу освіти в період 2020-2021 н.р. були призначені комісії з контролю за безпечною експлуатацією приміщень та споруд.
На кожному поверсі закладу освіти розміщено плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Щороку проводиться об’єктові тренування під час проведення Дня цивільного захисту.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщенні закладу освіти розміщено стенд по безпечній поведінці та куточок цивільного захисту.
За навчальний рік під час освітнього процесу не зафіксовано фактів порушення прав дитини, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
Перед початком навчального року в кабінетах підвищеної небезпеки комісією поновлюються акти-дозволи на проведення навчальних занять та акти на спортивні споруди.
- Дотримання правопорядку неповнолітніми та вжиті заходи щодо попередження правопорушень з їх боку
Протягом року робота дирекції закладу освіти та класних керівників була спрямована на формування правової культури учнів та населення. З метою профілактики та запобіганню правопорушень серед неповнолітніх і молоді організовано зустрічі із працівниками служби у справах дітей та представниками кримінальної поліції у справах дітей.
Для проведення профілактичної роботи в школі працює Шкільна рада з профілактики правопорушень, на засіданнях якої були розглянуті найбільш проблемні питання. На шкільний облік взято10 дітей, які схильні до частих пропусків та правопорушень. У зв’язку з невідвідуванням учнями школи класними керівниками та членами Ради було організовано відвідування трьох сімей. На протязі навчального року дирекція закладу освіти неодноразово зверталася із відношеннями до служби у справах дітей та запрошувала представників поліції для з’ясування обставин правопорушень і подальшу профілактику.
- Фінансово-господарська діяльність
В цьому навчальному році для покращення матеріально-технічної бази школи було закуплено наступне:
- Матеріали для впровадження НУШ у 1 класі (компютер, принтер, ламінатор, багато різноманітного дидактичного матеріалу для навчання першачків);
- Кабінет математики, оснащений сучасною інтерактивною дошкою та комп’ютерною технікою;
- Кабінет біології, оснащений сучасною інтерактивною дошкою та комп’ютерною технікою;
- Два комплекси (комп’ютер, проектор, інтерактивна дошка) у кабінети інформатики та української мови;
- Нові парти для учнів 6, 10 та 11 класів.
У грудні 2020 року введено у експлуатацію внутрішні туалети, хоча залишилися проблеми з водою.
Також у 2020-2021 н.р. вирішено проблему з котельнею закладу освіти: закуплено та установлено новий котел та замінено аварійний димохід.
Розробляється проектно-кошторисна документація на капітальний ремонт покрівлі нового корпусу школи, утеплення фасаду та заміну вікон.
Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються незмінними завдання підвищення якості знань учнів:
• через покращення якості, удосконалення освітнього процесу;
• використання сучасних педагогічних технологій під час проведення уроків, залучення до навчання комп’ютера, мережі Internet;
• підвищення мотивації навчання з боку учнів, батьків;
• підготовка учнів до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні
План роботи Нижньоворітського ЗЗСО І-ІІІ ступенів на 2020-2021 навчальний рік вважати виконаним.
Щиро вдячна всім за щоденну наполегливу працю, творчість і винахідливість, за вклад кожного у виконання своїх обов’язків. Все це заради наших дітей, бо діти – то є оцінка нашого життя, його зміст і продовження. Ми повинні дати їм все найкраще, виховати їх добрими, розумними і щасливими.
Тільки в поєднанні спільних зусиль дирекції школи, учнів, педагогів, батьків та громадян можливо досягнути очікуваних результатів.
Для учнів: оволодіння освітніми компетенціями на рівні Державних стандартів; формування інформативних і нормативних, інтелектуальних і комунікативних компетенцій; створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності; формування правової та громадянської свідомості; підвищення показників фізичного, психологічного стану здоров’я.
Для вчителів: підвищення рівня професійної компетентності педагогів; створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності; поліпшення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу.
Для дирекції: активізація діяльності всіх структур закладу освіти; упровадження ефективного управління; покращення статусу й іміджу закладу освіти.
Для батьків: встановлення партнерських відносин між родинами учнів та педагогічними працівниками; створення умов для задоволення потреб щодо отримання якісної освіти дітьми; збереження та зміцнення здоров’я дітей.
Для громадськості: створення позитивного іміджу закладу освіти у соціумі; підвищення конкурентоспроможності серед закладів освіти громади; збільшення уваги до вирішення проблем навчання і виховання.
Сподіваюсь, що використання запропонованих пріоритетних заходів сприятимуть розвитку компетентностей учнів, покращенню якості освіти; вмотивованості педагогічних працівників та розвитку нашої школи як сучасного закладу освіти.
Тож будьмо завжди разом – школа, сім’я, громадськість. Надіюся в подальшому на співпрацю. Всім нам зичу миру, добра, щоб діти зростали толерантними, підготовленими до життєвих випробувань, всесторонньо розвинутими, але, найголовніше, гарними людьми, здатними допомагати, розуміти, підтримувати.