У закладі створено безперешкодний доступ до будівлі, а саме облаштовано пандус для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Які документи гарантують право безперешкодного доступу для людей з інвалідністю?
В першу чергу це Конвенція ООН про права інвалідів. Вона визначає необхідність забезпечення особам з інвалідністю доступності фізичного, соціального, економічного та культурного оточення, охорони здоров’я та освіти, а також інформації та зв’язку, що може сприяти створенню для них можливості повною мірою користуватися всіма правами людини та основоположними свободами.
На національному рівні таке право гарантується цілою низкою документів, провідну роль серед яких відіграють наступні:
– Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закон України «Про будівельні норми»;
– Закон України «Про архітектурну діяльність»;
– Закон України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»;
– Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів України»;
– ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення».
ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».
Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, – і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.
Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні.
Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії.